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		   Some definitions are required to get a good understand about the process modelling
		   that is being presented in this site.
		   These definitions aim to present concepts that are used on CPS-Pro modelling.
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			 | Papéis: A role is an abstract definition of a set of activities performed and artifacts owned.
                                  Roles are typically realized by an individual, or a set of individuals, working together as a team.
                                  A project team member typically fulfills many different roles.
                                  Roles are not individuals; instead, they describe how individuals behave in the business and 
                                  what responsibilities these individuals have.
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		       | Roles | 
		      
		       | Customer | 
		      
		       | Goal: Focus on business decisions and set priorities. | 
		      
		       | Deployment Manager | 
		      
		       | Goal: Focus on requirements and communication with customer.
			Set priorities to stories along with the customer. | 
		      
		       | Technical leader | 
		      
		       | Goal: Focus on planning, resources and project management,
			process oriented. Act as a project tracker. | 
		      
		       | Software Engineer | 
		      
		       | Goal: Focus on development. Help on requirements estimates
			Get the autonomy to take technical decisions. | 
		      
		       | Test Engineer | 
		      
		       | Goal: Focus on quality and testing. Write tests
			and perform functional tests. | 
		      
		       | Operations and Support Engineer | 
		      
		       | Goal: Focus on operations.
			Responsible for maintaining production environment stable.
			Perform installation and update of hardware and software in the operations environment.
			Perform preventive maintainance of hardware. | 
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			 | Customer: 
		     Based on the product features and the business strategy to be adopted,
		     o alcance do produto no mercado pode levar a diferentes tipos relações com clientes em diferentes
		     localizações.
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		       | Tipos de Clientes | 
		      
		       | Quanto ao relacionamento | 
		      
		       | Unico cliente: Abordagem típica de XP. Considerado como um caso clássico de consultoria de projeto de
				desenvolvimento. O cliente é responsável por decisões em relação às prioridades das diferentes features. | 
		      
		       | Multiplos clientes: Quando um único projeto trata com um pequeno número de clientes igualmente
				importantes. Projetos desse tipo possuem entre dois e cinco clientes trabalhando com um mesmo time de
				desenvolvimento. As prioridades são definidas de acordo com a importância de cada cliente e a estratégia
				de negócios. | 
		      
		       | Varios clientes: Quando o número de clientes é muito grande o valor de cada um deles se torna
				baixo. As decisões se tornam resultado da interpretação de estudos e pesquisas de marketing. | 
		      
		       | Quanto a localização | 
		      
		       | Cliente On Site: O cliente atua em conjunto com a engenharia localmente. Este é o cenário ideal, pois quanto mais tempo
			engenheiros e cliente passam juntos, melhor as coisas vão. Porém, este cenário nem sempre é possível. | 
		      
		       | Cliente Off Site: Cliente que está no mesmo local (cidade), mas não está no mesmo ambiente de trabalho.
			Nestes casos deve-se tentar fazer reuniões presenciais com o cliente para levantamento de requisitos. | 
		      
		       | Cliente Remoto: Clientes remotos podem estar geograficamente isolados, trabalhar em um fuso horário diferente ou ainda falar um outro idioma.
			Este tipo de cliente requer atenção e planejamento especial para funcionar. É preciso ser pró-ativo
			quando lidando com clientes remotos. Nestes casos é indispensável à atuação do usuário proxy como
			representante do cliente. |