V Brazilian Symposium on Computer Games and Digital Entertainment
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Detailed Program | Call for Papers
Author Instructions for Presentations:
Each Full-Paper author has 20 minutes for their presentation,
with approximately 16 minutes given for the presentation followed by
4 minutes for questions and answers.
Papers C1: IA e Agentes (Quarta-Feira - 08/10 - Ana Góes) | |
Chair: | Soraia Raupp Musse |
09:00h - Multiagent exploration task in games through negotiation Rodrigo Gabriel F. Soares & André M. C. Campos (UFRN) |
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09:20h - One Scenario for Choreographic Coordination of Intelligent Agents in Entertainment Applications Rodrigo B. V. Lima, Patrícia A. Restelli Tedesco & Geber L. Ramalho (UFPE) |
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09:40h - An Object-Oriented Approach for Hierarchical State Machines William Mallouk (IMPA/Wet Productions), Esteban Clua (PUC-Rio) |
Papers C2: Massivos e Multijogadores (Quarta-Feira - 08/10 - Ana Góes) | |
Chair: | Geber Ramalho |
10:30h - Modelo de Comunicação Híbrido para Jogos Massivos Multi-jogador Solon Rabello (Unisinos), Fábio Cecin (UFRGS), Jorge Barbosa (Unisinos), Cláudio Geyer (UFRGS) |
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10:50h - Selected Techniques to Improve Communication in Massively Multiplayer Games Lucas Machado, Bruno Feijó & Lauro Kozovits (PUC-Rio) |
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11:10h - Análise de Tecnologias para a Implementação de Jogos Web Rangel Jungles dos Santos & André Battaiola (UFPR) |
Papers C3: Jogos Móveis (Quinta-Feira - 09/10 - Ana Góes) | |
Chair: | Lauro Kozovits |
9:00h - Massive Mobile Porting: Meantime Study Case Tarcísio Câmara (Meantime), Rodrigo Lima (Meantime), Rangner Guimarães (Meantime), Alexandre Damasceno (Meantime), Vander Alves (UFPE), Pedro Macedo (Meantime) & Geber Ramalho (UFPE) |
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9:20h - Uma Plataforma para Jogos Móveis Massivamente Multiusuário Andrea Menezes, Carlos Eduardo Silva, Daniel Arraes, Davi Pedrosa, Fernando Brayner, Isabel Silveira, Marcus Machado, Rafael Borges (Meantime) & Geber Ramalho (UFPE) |
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9:40h - Serviços de Adaptação de Jogabilidade para Jogos Multiplataforma Multiusuário Davi Pedrosa, Fernando Trinta, Carlos Ferraz, Geber Ramalho (UFPE) |
Papers C4: Computação Gráfica / Animação (Quinta-Feira - 09/10 - Ana Góes) | |
Chair: | Esteban Clua |
10:30h - Uso de Quadfields para Otimizar a Largura de Banda em Jogos Multi-Jogador Lauro Kozovits (PUC-Rio), Claudio Esperanca (COPPE/UFRJ), Bruno Feijó (PUC-Rio) & Esteban Clua (PUC-Rio) |
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10:50h - Guffs Character Animation System for 3D Games and Applications Marcio Camilo & Aura Conci (UFF) |
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11:10h - ARHockey: Um Jogo em Realidade Aumentada Baseada em Projetores Beatriz Vieira, Lucas Trias, Camila Theodoro, Fabio Roberto Miranda (Centro Universitário Senac)& Romero Tori (SENAC-SP + USP) |
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11:30h - Motion Capture Facial Baseado em Aquisição Estereoscópica Rodrigo Assaf & José Saito (Universidade Federal de São Carlos) |
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11:50h - An Architecture for Game State Management based on State Hierarchies Luis Valente (UFF), Aura Conci (UFF) & Bruno Feijó (PUC-Rio) |
Papers C5: Narração (Storytelling) (Quinta-Feira - 09/10 - Ana Góes) | |
Chair: | César Pozzer |
14:30h - Improving the Scene: Extending LOGTELL to Support a Plan-recognition / Plan-generation Paradigm Börje Karlsson (PUC-Rio), Cesar T. Pozzer (Universidade Federal de Santa Maria), Angelo E. M. Ciarlini (UNIRIO), Antonio L. Furtado (PUC-Rio) & Bruno Feijó (PUC-Rio) |
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14:50h - Narrating Stories in Participatory Games Paula Rodrigues (PUC-Rio) Bruno Feijó (PUC-Rio), Luiz Velho (IMPA), Cesar T. Pozzer (Universidade Federal de Santa Maria), Angelo Ciarlini (UniRio) & Antonio Furtado (PUC-Rio) |
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15:10h - Usando Atores Sintéticos em Jogos Sérios: O Case SmartSim Danielle Rousy Silva, ber Ramalho, Patrícia Tedesco (UFPE) |
Papers C6: Simulação (Quinta-Feira - 09/10 - Ana Góes) | |
Chair: | Paulo Pagliosa |
16:00h - A New Programming Environment for Dynamics-based Animation Leonardo Oliveira & Paulo Pagliosa (Universidade Federal de Mato Grosso do Sul) |
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16:20h - Simulação Realista de Tecidos Leandro Monteiro & Wu Shin-Ting (UNICAMP) |
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16:40h - Simulação de Agentes com Capacidade Auditiva em Situações de Emergência Carlos Cony, Claudio Jung, Soraia Musse & Bryan Garber (UNISINOS) |
Papers C7: Interfaces / Engines (Sexta-Feira - 10/10 - Ana Góes) | |
Chair: | Esteban Clua |
8:00h - Um Estudo de Caso Sobre a Construção e a Integração de Dispositivos Hápticos com Aplicações Interativas Thiago Farias, Daliton Silva, Guilherme Moura, João Marcelo Teixeira, Luiz Henrique Costa, Guilherme Dias, Veronica Teichrieb & Judith Kelner (UFPE) | |
8:20h - GeFighters: an Experiment for Gesture-based Interaction Analysis in a Fighting Game João Marcelo Teixeira, Thiago Farias, Guilherme Moura, João Lima, Saulo Pessoa & Veronica Teichrieb (UFPE) |
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8:40h - Camera Kombat - Interação Livre para Jogos Luis Roberto Paula, Renato Bonini & Fabio Roberto Miranda (Centro Universitário Senac) |
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9:00h - Jogadores Virtuais em Jogos de Papéis Diana Adamatti (USP), Jaime Sichman (USP) & Helder Coelho (Universidade de Lisboa) |
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9:20h - enJine: Architecture and Application of an Open-Source Didactic Game Engine Ricardo Nakamura (USP), João Bernardes Jr. (USP) & Romero Tori (SENAC-SP + USP) |
Author Instructions for Presentations:
Each Poster author has 5 minutes for their presentation (with
no questions from the audience, unless free time is available).
Authors should meet the Chair of their session 15 minutes
before the presentation.